About this event

LET OP: Registratie is verplicht voor dit evenement. Klik hier om te registreren.

Eens in de zoveel tijd ontstaat er een diffuus netwerk van mensen met zo’n groot enthousiasme en sympathie voor een bepaald ideaal, dat ze met hun acties de maatschappij als geheel voorgoed veranderen. De mensheid kennende zal zo’n beweging vast nog wel een keer ontstaan, maar als we daar dan toch op wachten, laten we die tijd dan vullen met een feestje van Awesome Retro. En kies hieronder zelf maar waarom. Meerdere antwoorden aankruisen mag!

 

☑ 3 jaar stichting Awesome Retro!

Op 20 december 2015 bestond stichting Awesome Retro precies 3 jaar. In 2012 opgericht omdat we inmiddels zo groot waren geworden dat het tijd werd om de organisatie op een hoger plan te brengen. En dat is gelukt! Sinds alleen al de oprichting van de stichting hebben we meer dan een half miljoen mensen bereikt door ze in aanraking laten komen met de bakermat van de huidige technologische maatschappij. Dus, in veel gevallen: de systemen en games uit hun jeugd.

Op 6 februari kan je dat gezellig komen vieren!

 

☑ ANBI

We hebben als eerste space in Nederland de status van Algemeen Nut Beogende Instelling gekregen (vanaf 1 januari 2015). Deze status aparte bij de belastingdienst houdt o.a. in dat donateurs hun giften aan Awesome Retro van de inkomsten- of vennootschapsbelasting mogen aftrekken. Hier vind je daar meer informatie over.

Op 6 februari kan je meer horen over de voordelen!

 

☑ 1 jaar AwesomeSpace!

Een geweldig eerste jaar, waarin het is gelukt om op één avond na, iedere week open te zijn voor vrije inloop van retro-minnende bezoekers. In totaal hebben we ruim 2.500 bezoekers gehad.

Maar niet alleen de bezoekers tijdens de wekelijkse game nights kwamen langs, ook waren er hackers tijdens onze CTF-weekends, tweakers en modders tijdens de vaste “Repair All The Things”-zaterdagen, pro-gamers tijdens de competitieavonden, speedrunners tijdens marathons, ondernemers tijdens kantooruren, universitaire en HBO-studenten tijdens verschillende workshops en vele journalisten tijdens onze verhuizing 😉

Uiteraard is AwesomeSpace ook beschikbaar gesteld als locatie voor meetings voor de kickstart van SHA17 en voor de bestuursvergaderingen van een aantal gamers-collectieven.

Op 6 februari kan je met ons proosten op het volgende jaar AwesomeSpace!

 

☑ Housewarming!

In de laatste dagen van oktober kregen we plotseling te horen dat het pand waar AwesomeSpace in gevestigd was binnen twee weken onderdak moest gaan bieden aan ca. 500 oorlogsvluchtelingen. Hoewel we nog geen idee hadden waar we terecht zouden komen stonden vele vrijwilligers van Awesome Retro klaar om te helpen inpakken en verhuizen. In één weekend is er door bijna 40 mensen de ca. 750m² aan AwesomeSpace verhuisd naar een opslag. Tegelijkertijd zijn vrijwel alle vastgoedhandelaren, makelaars, woningcorporaties, stichtingen, musea, raadsleden en alle betrokken wethouders bij de gemeente benaderd om een nieuwe ruimte te vinden. Het vergde wat mad social engineering skillz maar het is gelukt om precies het beoogde pand te krijgen; aan de overkant van de straat!.

Op 6 februari kan je deze nieuwe space uiteraard komen bewonderen!

 

☑ Bestuurswissel

De stichting had bovenstaande successen nooit bereikt zonder het tomeloze enthousiasme en de inspanningen van Elger Jonker. Naast grondlegger van Awesome Retro, al vele jaren voordat de stichting werd opgericht, is Elger de geestesvader van een aantal van de meest bizarre, ambitieuze en fantastische projecten die ooit het daglicht hebben gezien.

Begin dit jaar gaf Elger aan dat hij toe was aan andere uitdagingen. Verandering van spijs doet eten. Het bestuur heeft in de loop van vorig jaar Marinus Kuivenhoven als opvolger gekozen. Marinus was al sinds mei actief in het bestuur als algemeen bestuurslid.

De bestuurswissel was symbolisch gepland voor 20 december, maar door de plotselinge verhuizing is de wissel vervroegd naar 1 november 2015.

Op 6 februari kan je Elger persoonlijk bedanken voor zijn tomeloze inzet en hem vragen naar zijn nieuwe plannen voor World Domination!

 

☑ Retro community

Awesome Retro ziet als geen ander het belang van vergelijkbare vrijwilligersorganisaties. We hebben onszelf als doel gesteld om kartrekker te zijn in het opbouwen van een wederkerig ondersteunend netwerk van soortgelijke organisaties. Afgelopen jaar hebben we flink genetwerkt met de Nozomi’s, Arcadium’s, Flipperverenigingen, Computermusea, etc. van deze wereld en hebben we besloten dat de stichting de kosten draagt als onze space-members naar andere initiatieven willen. Alle members hebben dus een soort “all you can retro”-abonnement, terwijl ze ook bijdragen alle retro initiatieven in Nederland en omstreken.

Op 6 februari kan je meer horen over deze win-win situatie!

 

☑ Repair-All-The-Things S02E02

Zoals altijd op de eerste zaterdag van de maand is er ook op 6 februari weer de “Repair All The Things” middag, waar de deelnemers kennis opdoen met repareren, solderen, elektronica e.d. en Awesome Retro haar defecte items weer op de been krijgt. Weer een ‘win-winnetje’, dus als jij je soldeertanden eens in 30 jaar oude printplaten willen zetten of juist leren hoe je zelf elektronica kunt repareren, kom dan om 13.37 naar de space.

Op 6 februari kan je al eerder op de dag langskomen en meedoen met RATT!

 

☑ BBQ

We hebben een tuin, terrasverwarming en een gas-BBQ. Wat wil je nog meer!? Binnen zitten in de warmte misschien? Maar ook dat is geen probleem. Het eten wordt ook binnen geserveerd.

Op 6 februari kan je lekker mee komen BBQ’en!

 

Wanneer is dat feestje dan?

Zaterdag 6 februari 2016 dus, bij AwesomeSpace in Utrecht.

We willen graag vantevoren weten hoeveel mensen er komen, dus schrijf je in als je van plan bent te komen!

NB: Je telefoonnummer wordt gevraagd door onze plugin, maar dat hoef je niet in te vullen. Alleen je naam & e-mail adres zijn genoeg om je reservering te maken.

Wil je mee eten (BBQ), geef dat dan even aan in het ‘Comment’-veldje. Wil je vegetarisch eten of heb je andere dieetwensen, zet dat er dan gerust bij, dan zorgen wij er voor dat je niets te kort zal komen.
De kosten voor deelnemen aan de BBQ zijn 5 euro per persoon. Het eten zal ergens tussen 18 en 19 uur klaar zijn.

 

PS: Bij een verjaardag horen nog wel ‘ns cadeaus. Die hoef je niet mee te nemen, maar het mag natuurlijk wel. We zijn altijd blij met consoles, controllers, zeldzame onderdelen en ander moois wat je nog op zolder hebt liggen.

Bookings

Bookings are closed for this event.

When

Date(s) - 06/02/2016 - 07/02/2016
18:00 CET - 04:00 CET

Where

AwesomeSpace

Loading Map....